Algemene voorwaarden Shirtpaleis per 15-5-2024 (voor eerdere bestellingen zie hier)

Vooraf:

  1. Partijen zoals vermeld worden in deze algemene voorwaarden:
    1. Afnemer: klant, koper, consument, persoon die de producten afneemt van Shirtpaleis;
    2. Verkoper: Shirtpaleis, onderneming, ondernemer, onderneming die producten levert aan de afnemer.
    3. Begrippen zoals vermeld worden in deze algemene voorwaarden:
      1. Bestelling: opdracht tot het leveren van bepaalde artikelen/producten;
      2. Overeenkomst: wanneer de afnemer een bestelling heeft geplaatst bij Shirtpaleis door middel van een e-mailbericht of het afronden van een bestelling via de website

Algemeen

  1. De afnemer is zich ervan bewust dat de verkoper vintage en/of tweedehands producten levert en conformeert zich aan het feit dat deze producten een of meer voorgaande eigenaren heeft gehad.
  2. Verkoper doet haar uiterste best om de conditie van producten zo nauwkeurig mogelijk te omschrijven en eventuele zichtbare gebreken te benoemen. Aan de informatie verstrekt bij producten kunnen echter geen rechten worden ontleend.

Artikel 1: Betaling en verzuim

  1. Betaling:
    1. De afnemer is verplicht het verschuldigde bedrag te voldoen aan verkoper middels bankoverschrijving;
    2. De betaling dient voorafgaand aan levering van de bestelling volledig te worden voldaan;
    3. De betaling dient binnen 72 uur na aangaan van de overeenkomst bij de verkoper te zijn ontvangen.
    4. Alle betalingen moeten worden gedaan in Euro’s.
  2. Verzuim:
    1. Indien de afnemer niet behoorlijk of niet tijdig voldoet aan de betalingsverplichting, welke is overeengekomen bij het aangaan van een overeenkomst, zal de verkoper niet overgaan tot het leveren van producten;
    2. Indien zich dit eenmaal heeft voorgedaan, behoudt de verkoper zich het recht voor om toekomstige orders zonder opgaaf van reden te annuleren.

Artikel 2: Levertijden en aflevering

  1. Tijden:
    1. Na levering duurt het over het algemeen 4 werkdagen voordat de bestelling bij de afnemer worden geleverd;
    2. Aan de levertijden van DHL kunnen geen rechten worden ontleend en de verkoper is hier niet verantwoordelijk voor;
    3. Alle genoemde levertijden zijn slechts indicaties van de levertijden.
  2. Verzending:
    1. Tenzij schriftelijk anders overeengekomen, verplicht op initiatief van de afnemer, zal de bestelling via DHL worden verzonden;
      1. De kosten van de verzending zijn zoals op het moment dat de bestelling wordt geplaatst op te vragen bij de verkoper en zullen gedurende de overeenkomst niet worden aangepast;
      2. Indien er meer producten tegelijk worden besteld zullen deze producten gezamenlijk worden verzonden;
      3. Alle verzendkosten zijn voor rekening van de afnemer;
      4. De afnemer draagt alle risico’s met betrekking tot het zoekraken van poststukken en pakketten tenzij is gekozen voor verzekerde verzending;
      5. Indien er geen melding wordt gemaakt over de verzendwijze wordt er onverzekerd verzonden;
      6. Verzekerde verzending brengt extra kosten met zich mee, als de afnemer hiervoor kiest moet deze er ook voor betalen;
      7. De verkoper is op geen enkele manier verantwoordelijk voor (de wijze van) aflevering of bezorging van uw pakket of poststuk;
      8. Bij klachten over de verzending is de afnemer verplicht, alvorens te klagen bij de verkoper, contact op te nemen met DHL en deze correspondentie schriftelijk te overleggen aan de verkoper.

Artikel 3: Retournering en garantie

  1. Retournering:
    1. Het retourneren van producten is op beperkte voorwaarden mogelijk;
      1. Het in gebreke zijnde deel van de bestelling of het product moet aantoonbaar de fout van de verkoper zijn;
      2. Het in gebreke zijnde deel van de bestelling of het product moet binnen 48 uur na ontvangst van de bestelling, waarbij de afleverdatum en -tijd volgens de track-and-trace van DHL leidend is, worden gemeld aan de verkoper per e-mail;
      3. Het in het gebreke zijnde deel van de bestelling of het product moet worden aangetoond met foto’s;
      4. Het bestellen van de verkeerde maat of het anders vallen van de maat geeft geen recht op retourneren of reclamatie;
      5. Het ontstaan van schade aan het product door dragen, tentoonstellen of wassen geeft geen recht op retourneren of reclamatie;
      6. De verkoper biedt niet gegarandeerd een oplossing.
    2. Bij retournering moet het product in dezelfde staat als toegezonden worden geretourneerd;
      1. Het product moet in originele verpakking en met eventueel aangehechte labels worden geretourneerd binnen de afgestemde periode;
      2. De kosten van retournering zijn voor de afnemer;
      3. Gepersonaliseerde producten worden niet retourgenomen.
    3. Garantie:
      1. Er berust geen garantie op de producten;
      2. In enkele gevallen kan er worden geretourneerd;
      3. Zie artikel 3 lid 1 voor de voorwaarden van retournering.